Info for turledere i DNT Valdres

Dette er felles informasjon som våre turledere i DNT Valdres har nytte av og bruk for.

Publisert: 13. august 2023
Artikkel

Dokumenter:

Gradering av turer (vanskelighetsgrad):

Sikkerhet:

Utstyrsoversikt DNT Valdres:

Vi jobber med å utarbeide oppdaterte utstyrslister.

• Utstyrsliste hovedlaget
  • Utstyrsliste Seniorgruppa
  • Utstyrsliste Barnas Turlag
  • Utstyrsliste DNT Ung
  • Liste over kursmateriell
  • Prosjektor og lerret

Spørsmål og svar:

Avlysning av turer:

Det er turlederen som må avgjøre om vedkommende føler seg komfortabel med å gjennomføre turer basert på deltagelse, terreng og vær sett i forhold til sikkerhet og risiko. Turleder må da snarest gi melding til:

• eventuelt påmeldte turdeltakere
  • redaksjon.valdres@turistforeningen.no (eposten går både til styreleder, turkoordinator, ansvarlig for heimesida og ansvarlig for Tinderangler):
    • slik at facebook/heimesida oppdateres
    • turkoordinator får vite om avgjørelsen

Hvis en avlyst tur skal arrangeres senere:

Hva gjør turleder dersom hun/han har mulighet til å gjennomføre en avlyst tur på et senere tidspunkt? Turleder må snarest gi melding til:

• slik at facebook/heimesida oppdateres
    • turkoordinator får vite om avgjørelsen

Hvor skal turleder sende turbeskrivelse, risikovurdering og turrapport?

1. Turbeskrivelse sendes: redaksjon.valdres@turistforeningen.no (eposten går både til styreleder, turkoordinator, ansvarlig for heimesida og ansvarlig for Tinderangler):
  2. Risikovurdering sendes: redaksjon.valdres@turistforeningen.no (eposten går både til styreleder, turkoordinator, ansvarlig for heimesida og ansvarlig for Tinderangler):
  3. Turrapport sendes: redaksjon.valdres@turistforeningen.no (eposten går både til styreleder, turkoordinator, ansvarlig for heimesida og ansvarlig for Tinderangler):
Del artikkel:

Bli medlem