Midt i juli var det yoga og fotturer på Hardangervidda

Med Krækkja i bakgrunnen
Med Krækkja i bakgrunnen Foto: Linda Wickstrøm

Det var stor pågang og mange interesserte i denne turen som gikk over 3 dager, og vi måtte dessverre si nei til mange.

Fredag startet med strålende solskinn når vi startet turen fra Fagernes. Første stopp var Geilo, der vi møtte resten av gjengen på kafe Mocca.  Så var vi samlet; 13 damer, 1 mann og 1 hund.

Vi parkerte ved Fagerheim, fikk på oss ryggsekkene og la i vei langs Storkrækkja på tydelig sti. Her, på 1151 moh blåste det relativt mye og jakkene måtte på.

Vi hadde god tid til å se oss rundt og ta bilder. Medbrakt lunsjpakker ble inntatt i le av en kolle under vegs.

Vel framme ble vi tatt imot av hyggelig vertskap. Det er fantastisk å komme fram til betjente DNT-hytter; få en seng, tilgang til toalett og dusj, komme til et deilig frokostbord og få nydelig hjemmelaget middag.

Til yoga-øktene fikk vi en stor, egen yogasal, der vi mjuket opp stive muskler og fikk tøyd ut etter turene fredag og lørdag, samt startet dagene med mer energikrevende yogaøkter før frokost lørdag og søndag.

Deilige yogaøkter morgen og kveld i egen yogasal
Deilige yogaøkter morgen og kveld i egen yogasal Foto: Linda Wickstrøm

Lørdag gikk turen til Larsbu og videre opp til Blåfjell der lunsjen ble inntatt i lyngen. På ettermiddagen kom det et skikkelig regnskyll, men da var vi heldigvis trygt i hus.

Etter yoga og frokost på søndag pakket vi sammen og gikk på andre siden Storekrækkja tilbake til Fagerheim. Helgen ble avsluttet med lunsjstopp på kinarestauranten på Gol for de fleste av oss.