10. - 11. august hadde Seniorgruppa overnattingstur til Tomashelleren

Foto: Nina Horn Steindebakken

Vi fikk oppleve to fantastiske flotte dager i fjellet på tur til Tomashelleren. Dagen opprant med strålende vær og vi gledet oss til å komme avgårde.

Etter turen fra Olø rastet vi på Kvithaug stølslag med litt historie fra stølslivet. Så gikk vi oppover med god stigning og en flott utsikt som ble bedre og bedre jo lenger opp vi kom.

Etter hvert fikk vi øye på mange reinsdyr og de fikk vi se hele veien og til og med utenfor vinduet på Tomasheller hytta. Vel fremme var det tid for masse kos, god mat og en quiz runde før vi la oss, en fin hytte.

Dagen etter fikk vi en fin morgen i solen og gledet oss til å ta fatt på hjemveien for nok en vakker naturopplevelse. Vi gikk den merkede T stien mot Yksendalsbu over Nedre Dingletjernet, en veldig flott tur. Det ble mange stopp for å nyte den vakre naturen, blant annet stoppet vi langs Dingla på noen fine svaberg og fikk dyppet beina våre i det forfriskende vannet.

Vel nede igjen var vi slitne, men du verden for en opplevelsesrik tur med en fantastisk fin gjeng.